工作论

终于再次踏入了新环境,环境优美,同事友善,这本来是该高兴的事。
可是这里却住了一群热爱工作的族群,可以热爱到每晚工作至8,9点。
让我这个习惯了朝九晚五,准时上班下班的上班族有点措手不及。
可是这并不代表我是懒惰的族群,只是我习惯了优良的时间管理,我会在下班前完成我手上该完成的任务。
而需要时,也会适时加班完成任务。


呆在工作的时间已经够长了,我真的很需要抒怀心情与脑袋的私人时间。
希望能有更多与家人相处的时间。
可是很多公司与上司却不这么认为,他们总是觉得加班的员工才是优秀的,却忽略了加班可以是员工生产管理弱,或者不认真,甚至有些只为了打发时间,避开塞车。当然,也可能是工作真的多到永无休止吧!

这里却是公司鼓励员工
准时回家,以节省能源与希望员工多陪陪家人,可是大部分员工的工作太多以至无法准时下班,真有点讽刺吧!
暂时我还能在我能接受的时间内离开工作岗位,希望能维持下去吧!!!

3 Whispers:

Anonymous said...

You'll want to add a facebook button to your blog. I just bookmarked this article, although I had to complete it manually. Simply my $.02 :)

- Robson

Anonymous said...

I do trust all of the ideas you've introduced on your post. They are really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are very quick for starters. May you please lengthen them a little from subsequent time? Thanks for the post.

Feel free to visit my blog post ... home cellulite treatment

Anonymous said...

I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted
at this website is genuinely pleasant.

my weblog - best cellulite treatment

Related Posts with Thumbnails